Matbaaya Tasarım Gönderirken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Kural

May 15, 2017
65 okunma

Bu başlığı merak edip içeri girdiysen anlaşılan sende tasarım yolunda ilerleyen arkadaşlarımızdan birtanesisin. O zaman Matbaaya Tasarım Gönderirken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Kural’ı okuyarak başlayacaksın…

Malum birçoğunuzun başına gelmiştir ve gelmeyede devam ediyordur. Sonuçta insanoğlu beşer şaşar mantığıyla düşünmek gerekiyor. Ama ne varki bazı hataların geri dönüşü olmuyor ve doğal olarakta hata tasarımdan (tasarımcıdan) kaynaklanınca bunun maddi yükünü çekmekte yine tasarımı yapan arkadaşımıza düşüyor. Sonuçta müşteri hatalı işi kabul etmeyecektir.

Evet arkadaşlar lafı daha fazla uzatmadan bir kişi veya kuruma basılı bir iş için tasarım yapıyorsanız ki matbaaya photoshopla iş gönderen arkadaşlarımızın kulaklarını Matbaacıların çınlatacaklarını belirterek. Corel Draw ile tasarladığınız bir işi demek daha doğru olacaktır. gönderirken çok ama çok dikkat etmemiz gereken 5 kural nedir?

1.  Yapacağınız Tasarımın ölçülerinin istenilen ölçü ile birebir olmasına dikkat etmek!

(örnek verecek olursak, normal bir kartvizit boyutu genişlik 8,2 cm yükseklik 5,2 cm’dir. bunu 8,7 x 6,1 gibi gönderirseniz bu baskıda hem kağıttan aşırı zayat olacaktır hemde sizin baskı ücretinizi üç katına çıkaracaktır. Zira bir çok matbaacı arkadaşlarımız sormazlar ne gönderirseniz onu basarlar.)

2. Yapacağımız Tasarımda, Alanımızın Kenarlarındaki Kesim Boşluklarını Bırakmak!  

(Bu boşlukları bırakmamanız durumunda, basılan iş kesime girdiği zaman tasarımınızın mahvolmasını sağlayacaktır. Örnek verecek olursak, A4 boyutunda bir afiş tasarlıyorsunuz ve tüm yazıları ve içeriği sıfıra sıfır yaptınız ama bu sizin bildiğiniz dijital ofset işi gibi yazıcıdan tek tek kağıt olarak çıkmadığından tabaka şeklinde yanyana ve alt alta basıldığından dolayı kesime giriyor tabakalar ve keserken sizlerin sıfıra sıfır yaptığınız tasarımların kenarlara gelen kısmı yok olabiliyor.)

3. Renkleri CMYK Kullanmak!

(Bu aslında tasarımın en önemli ve ilk sırasında yer alan kuralıdır. RGB renklere göre yani ekranınızda size güzel gelen renklere göre tasarımı gönderirseniz hayal kırıklığının zirvesini yaşayacaktırsınız. Mutlaka tasarımlarınızı CMYK renk tonlarına göre oluşturmalı ve bu renkleri kesinlikle öğrenmelisiniz.)

4. Tasarıma Eklediğiniz Fotoğrafları CMYK’ya Çevirmek!

(Buda bir üstteki renk konusundaki gibi önemli bir husustur. baskıya girerken fotoğraflarınızı tasarımın içerisinde CMYK moda dönüştürmezseniz aynı şekilde fotoğrafların renkleri soluk ve çok garip çıkarak buda sizi hayal kırıklığına uğratacaktır. Ayrıca bir dipnot düşmek gerekirse fotoğrafları CMYK moda çevirirken bir ton koyulaşacağından Photoshop programında tasarıma eklemeden önce fotoğraflarınızın renkleriyle oynayacaksanız çok koyu yapmamanızı tavsiye ediyorum aksi halde fotoğraflar simsiyah çıkacaktır.)

5. Tasarımınızı Bitirdikten Sonra Convertlemeyi Unutmamak!

(Convertlemek ne işimize yarayacak diye sorarsanız programlarınızın kurulumunda gelen yazı fontlarının dışında bir çok sonradan eklediğimiz fontlarımız bulunmaktadır. Ve sizin kullandığınız bir fontun matbaadaki bilgisayarda da olmama ihtimali %90’dır. onun için convertlemek yazınızı düzenlenebilir moddan çıkararak, sabit ve düzenlenemez moda sokarak başka bir programda açıldığında sıkıntı yaratmayacaktır.)


Evet arkadaşlar naçizane tecrübelerimden yararlanarak yapılması çok yüksek hataları bir daha dile getirerek hem bu işte uzmanlaşmış arkadaşların bir daha hatırlamasını sağlamak hem de yeni başlayan arkadaşlarımıza tecrübe kazandırmasını umut ediyorum.

Özellikle şunu da belirtmek isterim ki tüm bunlara dikkat ederek tasarımınızı yaptınız ama yinede kaydetmeden önce tekrar tekrar gözden geçiriniz. İnsanız sonuçta gözden kaçabiliyor. Sonra hani mesajı yazarsınız da yanlış bir kişiye gönderirsiniz ama onu geri döndüremezsinizya işte matbaada basıma girdikten sonrada dönüşü yoktur. Bu yüzden tekrar tekrar gözden geçirmenizde fayda vardır.

Okuduğunuz için şimdiden çok çok teşekkür ediyorum. Altta yorum kısmında sizinde başınıza gelen bu gibi sorunlar varsa tecrübelerinizi bizimle paylaşırsanız sevinirim…

İlginizi Çekebilir

Memduh Şevket Esendal – Otlakçı
Pasaj
0 Paylaşım96 okunma
Pasaj
0 Paylaşım96 okunma

Memduh Şevket Esendal – Otlakçı

gkhnkrgl - Şub 12, 2017

Memduh Şevket Esendal bir başka kitabında şöyle sitem eder: "Ben yorgunum, yorgun. Anladın mı?" Ve peşine ekler: "Gönlüm bomboş." Bazı…

Tarihin ilk Suikast Timi Haşhaşiler
Bilgicik
0 Paylaşım22 okunma
Bilgicik
0 Paylaşım22 okunma

Tarihin ilk Suikast Timi Haşhaşiler

gkhnkrgl - Oca 16, 2017

Haşhaşiler Kimdir ? Neden Suikast Timi Deniyor? Kurucuları Kimdir? İsimlerinin Anlamı Nedir?  tüm bu soruların cevaplarını merak edenleri biliyorum. Bugüne…

Sosyal Medyada Kıskançlık Oranları
Marketing
0 Paylaşım17 okunma
Marketing
0 Paylaşım17 okunma

Sosyal Medyada Kıskançlık Oranları

gkhnkrgl - Oca 15, 2017

Sosyal medya, arkadaşlarla irtibatta kalmanın ve mutlu anılar paylaşmanın bir yolu olarak hayatımıza girse de; Kaspersky Lab’ın son araştırmasının sonuçları,…

Bu Yazıya Yorum Yap

Your email address will not be published.