Freelancer Çalışanların Uyması Gereken 8 Kural

Türkiye’de henüz freelancer toplulukları yavaş yavaş oluşmaya ve güçlenmeye başladıysa da şu anda Amerika’nın sahip olduğu işgücünün üçte birini freelancer’lar oluşturuyor. 2020 yılına gelindiğinde bu rakamın yüzde kırk beşleri bulması bekleniyor. Yani önümüz çok açık ve çok parlak. Arkamıza hiç bakmayacağız ve büyümemizin, gelişmemizin, artmamızın ve kendi dünyamızı oluşturmamızın önünde hiçbir engel bulunmuyor. Bu durum göz önünde bulundurulduğunda, geleceğin freelancer’larının akıllı, anlayışlı ve rekabete alışık bireyler olması için çalışmaya devam edeceğiz.

İşte bu yolculukta hepimizin hâkim olması gereken sekiz önemli alan:

1. İnternet Sitesi

Freelancer’lıkta kendi alanınızı oluşturmak, itibar sağlamak, müşterilerinizi bilgilendirmek ve çekmek için bir internet sitesine ihtiyacınız var. Sitenizin ayrıntılı, dinamik, etkileşimli veya minimalist olması size kalmış fakat anlaşılabilir, ortalama üstü bir estetiğe ve okunabilirliğe sahip olduğundan emin olun çünkü o site sizin vitrininiz. Modern çağın vitrinleri, kişisel ve profesyonel internet siteleri. O müşterinin dükkânınızdan içeri girmesi için vitrinin çekici olması çok önemli.

2. Sosyal Medya

Doğru sosyal medya kullanımıyla erişiminizi katlayarak genişletme şansınız var. Sosyal medya kanalları hem müşterileriniz için hem de kendi bilinirliğinizi artırmak için muhteşem araçlar haline geldi. Tutarlı bir sosyal medya kampanyasının, etkili bir sosyal medya fikrinin bazı amaçlara ve hedeflere çok daha kısa yoldan çok daha verimli ve etkili bir şekilde ulaştırdığı artık herkesçe bilinen bir gerçek. Günümüzde sosyal medyanın geldiği son noktayı merak ediyorsanız, Bionluk’taki deneyimli ve uzman profesyonellerden destek alın. Pişman olmayacaksınız!

3. Öz Disiplin

Söylemesi kolay olabilir fakat başarılı bir freelancer olmanın neredeyse ilk şartlarından biri kendine söz geçirebilmek, zamanlama ve plan yapıp onlara uyabilmek ve kuvvetli bir öz disiplin anlayışına sahip olabilmekten geçiyor. Belki geleneksel dokuz altı çalışmak size göre belki de sabaha karşı kalkarak çalışmaya başlamak. Kendi zamanınızı, saatinizi ve ritminizi bularak ona uymak hem sizi daha verimli kılacak hem de iş kalitenizi gözle görülür oranlarda etkileyecektir.

4. Memnun Müşteriler

Geleneksel bir işte çalıştığınızda patronunuza nasıl yaklaşıyorsanız freelance çalışırken müşterilerinize aynı şekilde yaklaşmaya özen gösterin. Aralardaki mesafenin kalkması ve çeşitli özgürlükler, iş ahlakınızı etkileyecek unsurlar olmamalı. İletişiminiz şeffaf, yanıtlarınız ivedi, geri bildirim kabul üslubunuz mütevazı olsun. Son teslim tarihlerini asla ama asla geçirmeyin. Geçireceğiniz durumlarda oldukça önceden, müşterinizi zor durumda bırakmayacak şekilde haber vermeye özen gösterin.

5. İçerik Pazarlama

Biraz araştırma ve pratikle her freelancer’ın edinebileceği bir yetenek: İçerik Pazarlama. 2017 yılında, pazarlamacılar 2016’ya göre % 70 daha fazla içerik oluşturuyor ve paylaşıyor; markalar, şirketler, internet çalışanları ve bireyler geçmişe ve geleneksel reklamlar yöntemlerine göre içerik pazarlama projelerine %75 daha fazla yatırım yapar hale geldi. Sanırız bu rakamlar içerik pazarlama becerisinin ne kadar değerli olduğunu yeterince açık bir şekilde ortaya koyuyor.

6. Birlik

Freelancer olarak çalıştığınız alandaki uzmanlarla mutlaka tanışın ve deneyimlerinden faydalanmaya bakın. Kalıcılık ancak önceki nesilden sonraki nesle aktarılan kemik bilgilerin üzerine deneyim ve zamanla eklenen birikimlerle mümkün olacaktır. Ağınızı sağlam örün. Sizi geri çeviren olursa moralinizi bozmayıp bir sonrakine geçin. Etkinliklere ve toplantılara katılın, katılmasanız bile takip edin. Hem müşteri hem de uzman bulmak için bu tip etkinlikler altın madeni değerinde olacaktır. Nasıl herkes kendi mesleğinden insanlarla vakit geçiriyorsa, siz de bir freelancer çevresi edinerek gündeminizi ve iş yaşamınızı dinamikleştirebilirsiniz.

7. İşini Severek Yapmak

Bize göre iki tip freelancer var: Kazandığı parayla uzun vadede hayalindeki işi yapmayı planlanyanlar ve serbest olarak yaptığı işi seve bayıla yaparak geçinenler. Hangi tip freelancer olursanız olun, yaptığı işi severek yapmak, sonuç odaklı düşünsek de, süreç odaklı düşünsek de olumlu sonuçlar doğuracaktır. Şayet freelance olarak sevmediğiniz bir iş yapıyorsanız bir yerlerde yanlış yapmış olabilirsiniz.

8. Piyasa – Fiyat Orantısı

Müşterinize karşı adil bir fiyat stratejisi geliştirin. Unutmayın ki aralardaki farkları çok fazla açmanız veya bir müşteriye sağdan bir müşteriye soldan fiyat vermeniz, uzun vadede piyasaya bilgi olarak yayılacak, işinizi ne kadar iyi yaparsanız yapın dengesiz ve anlamsız bir fiyat anlayışıyla hareket ederseniz müşterilerinizle aranızda bir güven ilişkisi oluşturmanız zorlaşacaktır. Fiyatlarınızı iş becerinizi ve tecrübenizle oranlayarak piyasayla karşılaştırdığınızda ne çok üst uçlarda ne de yerlerde fiyatlar vermemeniz, gerçek değerinize olabildiğince yaklaşan bir maliyetle iş bitirmeniz sizin yararınıza olacaktır.

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.