Size bir telefon kadar yakınız
0.545 744 1453
Dil Seçin

Facebook’a Reklam Verirken Doğru Hedef Seçimi Nasıl Yapılır?

19.03.2018
1 görüntülenme

Özellikle 30 yaş ve üstünün yani ekonomik gücü elinde olan insanların çoğunluğunun 7/24 aktif olduğu mecra olan Facebook’a reklam verirken, verdiğiniz reklamın boşa gitmemesi için doğru hedef seçimi nasıl yapılır? sorusunun cevabını sizlerle paylaşmak istiyorum. Günümüzde internet üzerinden e-ticaret yapan veya yaptıkları işi ve yerlerini insanlara tanıtmak amacını güden kişi veya firmaların en az Google Adwords kadar etkili olan facebook reklamlarını verirken nelere dikkat etmeleri gerektiğini sizlere anlatmaya çalışacağım. Facebook reklamlarınızın geri dönüşünün yeterince sağlanması için dijital pazarlama segmentasyonunuza uygun şekilde hedefleme yapmanız gerekiyor. Gelin bu hedefleme seçeneklerine hep beraber göz atalım.

  • Konum ve Cinsiyet Seçimi

Facebook hedeflemesinde en temel seçim konum ve cinsiyet oluyor. Özellikle danışan firmanız tüm Türkiye’de veya dünyada etkinlik göstermiyorsa reklam hedeflemenizde bu seçimi yapmak ilk işiniz olmalı. Hedeflediğiniz konum seçiminden sonra, hedef kitlenizin yaşı ve cinsiyetini rahatlıkla seçebilirsiniz. Dil ile ilgili seçiminizi yaptıktan sonra biraz daha detay içeren diğer demografik özelliklerin seçimini yapabilirsiniz.

  • Detaylı Demografik Özelliklerin Seçimi

Detaylı demografi seçiminde Facebook sizlere çok güzel seçenekler sunuyor. Bunlardan bazıları Türkiye için kullanışlı değil. Örneğin etnik köken, ve politics Türkiye için verimli sonuçlar doğurmuyor. Relationship kısmı ile ilişki durumu seçilebiliyor. Evli, nişanlı bekar gibi seçimler doğru hedef kitleyi bulurken kullanacağınız kriterler arasında. Eğitim durumu olmazsa olmazımız. Work kısmında ise iş yeri ünvanlarına kadar hedefinizi daraltabilirsiniz. Benim özellikle eskrim reklamları için kullandığım seçenek ise parents. Burada aileleri ve sahip oldukları çocukların yaşlarına göre segmente edebiliyorsunuz. Bu da aslında çocuklara yararlı hizmet veya ürün sunuyorsanız onların ailelerine direk ulaşmak için kullanabileceğiniz en güzel yol oluyor.

  • İlgi Alanları

 

 

İlgi alanları hedefleme seçenekleri, Facebook kullanıcıların takip ettikleri sayfalara göre optimize edilmiş bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Çok geniş seçeneklere sahibiz. Örneğin ilgi alanları eğlence olan insanlardan tutun alışveriş ve iş hayatına kadar onlarca alan seçimi sizleri bekliyor. Özellikle ana kategori seçimine ek olarak çok detaylı alt kategorilere inme şansı da sunuluyor. Yiyecek içecek seçeneğinin altında, restoranlara ve sonrasında ise kafelere ilgi duyan bir segmentasyona bile ulaşmanız mümkündür.

  • Alışkanlıklar

 

 

 

Alışkanlıklar kısmında kullanıcı davranışlarına göre segmentasyon seçenekleri mevcut. Örneğin mobil kullanıcılarını seçebilirsiniz, hatta kullandığı markaya kadar özelleştirebilme şansına sahipsiniz. İhtiyacınız olan Apple ürünleri kullananlara ulaşmak ise, işletim sisteminden ios seçmeniz yeterli olmakta. Sadece teknik konular değil sosyal hayat ile ilgili seçimler de sizler için sunulmuş: tatile gitmeyi planlayanlar veya dijital ortamın çılgın oyun severleri gibi.

 

  • Bağlantılar

Bağlantılar kısmında daha önceden yarattığınız bir kitle ve bu kitle ile ilgili kişilere tekrardan ulaşma şansına sahipsiniz. Örnek vermek gerekirse sadece Facebook fan sayfanızı beğenenlere veya onların arkadaşlarına ulaşma şansına sahipsiniz.

 

Yukarıda da gördüğünüz gibi segmente ettiğiniz hedef pazarınıza ulaşmak için Facebook reklamları sizlere kullanabileceğiniz çok faydalı araçlar sunmakta. Bunlara ek olarak elinizde bulunan e-mail listelerini, Facebook id’lerini direk reklam kitlesi olarak seçebilir ve bu segmentasyon seçenekleri ile elinizdeki bu kitleyi daha rafine bir hale getirebilirsiniz.

Hedef kitlenize ulaşıp başarılı kampanyalara imza atmanız dileğiyle. Unutmayın aklınıza takılan sorular için aşağıda bulunan yorum formumuzu kullanabilirsiniz.