Connect with us

Pazarlama

Kurumsal Kimlik Nedir? Neden Önemlidir

-

on

Bu mesleğe başladığım günden beri hep aynı cümleyi tekrar ediyorum. Sabırla ve azimle tekrar etmeye de devam edeceğim. Kurumsal Kimlik, yani grafik tasarım bir firmanın ana sermayesidir.



Marka bütünlüğünü korumak oldukça hassas bir adımdır. Markanızı oluştururken gerçekleştirdiğiniz yaratıcı süreç ve beraber çalıştığınız tasarımcılarınızın sarfettiği efor sonucu ortaya koyduğunuz kurumsal kimlik çalışmanızı, markanız için daha verimlik hale getirecek kritik bir adım daha var; kurumsal kimlik kılavuzu. Kurumsal kimlik kılavuzu, markanızın geçmişine, vizyonuna, kişiliğine ve anahtar değerlerine ilişkin bilgiler veren, kurumsal kimliğinizi oluşturan logo, logotype, renk paleti ve diğer öğelerin nasıl kullanacağına ilişkin yönergeleri içeren bir rehberdir.

Kurumsal Kimlik Kılavuzunun Başlıca Öğeleri Nelerdir?

Renk Paleti

 

Google ve Microsof’un kurumsal kimlik kılavuzunda belirtilen renk paleti.


Markanızı oluşturan renklerin RGB ve CMYK başta olmak üzere özel olarak kullanılmasını istediğiniz renk kodlarını içerir. Bu kodları belirlemek gerek dijital, gerek konvansiyonel olarak oluşturulacak materyallerdeki renk skalasını tutarlı kılar.

Tipografi

Koç Holding kurumsal kimlik kılavuzunda tüm tipografik öğeler detaylarıyla belirtilmiştir.

Markanızın karakterini yansıtacak olan yazı yüzleri, yazı tipleri, bunların boyutu ve birbirleriyle olan hiyerarşisinin belirlenmesi.

Logo Kullanımı

Vimeo’nun belirttiği logo kullanımında yapılmaması gerekenler.

Logonuzun farklı biçimlerde nasıl gösterilmesi gerektiği, yönergelerinizin önemli bir parçasıdır. Buna boyut kısıtlamaları, hangi renklerin kullanılacağı ve logonuzun farklı tasarımlar üzerinde nasıl gösterilmesi gerektiği de dahil olabilir. Ayrıca logonuzun nasıl kullanılmaması gerektiğini göstermek de marka bütünlüğünü korumak açısından oldukça önemlidir.

Kurumsal Kimlik Kılavuzunda Dikkat Edilmesi Gerekenler.

Tutarlılık

Markanızın web sitesinde, tüm sosyal medya kanallarında, mağazanızda ve ürün ambalajınızda tutarlı bir şekilde görünmesi, tüketicilerin markanızla daha rahat hissetmelerini sağlar ve sizden tekrar satın alma olasılıklarını artırır.

Standartlar ve Kurallar

Markanızın kurumsal kimlik yönergelerinde, yalnızca bir renk paletinden ve logonuzdan daha fazlası bulunur. Bu materyallerin bir arada kullanımı ile ilgili keskin çizgileriniz ve kurallarınız olmalıdır. Logoların kullanım aralıkları gibi kurallar, logoyu ne zaman, hangi koşullarda nasıl kullanılması gerektiğinni belirlemeniz oldukça önemlidir. Bu kuralların yazılı olarak belirlenmesi, kurumsal kimliğinizi yıllar boyunca aktarılabilir ve tutarlı kılacaktır.

Tanınabilirlik

Kurumsal kimliğinizi belirli standartlar ve kurallara bağlı olarak tutarlı tutmak,  hedef kitlenizin gözünde sizi daha tanınabilir kılar. Tanınabilir bir marka oluşturmak çok zaman alabilir, ancak markanızın yönergelerine bağlı kalarak markanızı hızlı bir şekilde ayırt edilebilir hale getirebilirsiniz.

Odağın Korunması

Yeni ürün ya da hizmetlerinizi duyururken yaratmış olduğunuz kurallara bağlı kalmanız gerekmektedir aksi takdirde yaratmış olduğunuz marka algınıza zarar verebilirsiniz. Kurumsal kimliğinizdeki marka yönergelerini uygulamak odağınızı hızlı ve etkili bir şekilde korumanızı sağlar.

Değer

Kurumsal kimlik kılavuzunu uygulayarak markanızın imajının kalitesini ve bütünlüğünü korumayı kolaylaştırırsınız. Bir markanın kurumsal kimliği tutarlı olduğunda, markanın algılanan değeri artar. Bu durum markanızın daha profesyonel ve güvenilir görünmesini sağlar.

Bonus: Firmalardan İlham Verici 6 Kurumsal Kimlik Kılavuzu Çalışması

1.Animal Planet

Animal Planet kurumsal kimlik kılavuzunda geniş renk paleti kullanımına büyük önem verilmiştir.

 

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

 

2. Skype

Skype’ın logosunun nasıl tasarlandığını belirten infografik kurumsal kimlik kılavuzunda yer almaktadır.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

3. Koç Holding

Koç Holding kurumsal kimlik kılavuzu Türkiye’deki markalar arasında en kapsamlı olan kılavuzlardan biridir.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

4. Twitter

Twitter’ın kurumsal kimlik kılavuzu kısa ve öz olması ile dikkat çekiyor.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

5. Medium

Medium’un kurumsal kimlik kılavuzu çalışması logo ve logotype’ın kullanımı hakkında keskin çizgilere sahip.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

6. Netflix

Netflix kurumsal kimliği sadeliğiyle dikkat çekiyor.




Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

Sponsorlu Reklam
Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pazarlama

SEÇİM ÖNCESİ ADAYLARA 4 ALTIN TAVSİYE

-

-

Seçime girecek adaylar, aday olup sıralamaya girebilirmiyim diye kara kara düşünen aday adaylarının ve onlara oy verecek halkımızın okuması gereken bu tavsiyeleri naçizane sizlerle paylaşıyorum.

1 – KURUMSAL OLUN

Unutmayın ki öncelikle siz kendinizi ciddiye almalısınız. Siz kendinizi ciddiye almazsanız, insanlardan böyle bir beklentiye sahip olamazsınız. Nasıl kendimi ciddiye alırım? Diyorsanız; Sizlere şöyle ifade etmem gerekirse, giyim tarzınızdan, hitabetinize, reklam afişlerinizden, sosyal ve özel yaşantınıza kadar bir disiplin ve bir düzen içerisine girmelisiniz. Bunların hepsini siz becerebilseydiniz, zaten bugüne kadar o şekilde yaşardınız, onun için profesyonel bir desteğe ihtiyacınız bulunmaktadır. Yani deyim yerinde ise kaz gelecek yerden, tavuğu esirgemeyeceksiniz, sıradan amcaoğlu, dayıoğlu değil bu işi gerçek titizlik ve profesyonellikle yapan ajanslara veya danışmanlara bırakmalısınız. Yani kesenin ağzını açmalı, basitlik ve sıradanlıktan uzak durmalısınız.

2- MİLLETİN VEKİLİ OLDUĞUNUZU GÖSTERİN

İşçinin, Emeklinin, Dul ve Yetimin hakkını daha doğrusu insanların hakkını savunmak amacı ile kurulmuş ama işleri sadece afaki derecede yüksek maaşlarını ve koltuklarını bırakmama yarışı olmuş, insanların haklarını savunmak yerine insanları dar boğaza sokan, STK’lar ve Kurumların müdürlerine, yöneticilerine iyi görünmek, onların desteğini almak için tabiri caiz ise yalakalık yapmayın. Zira sizi o mevkilere getirecek onlar değil, hakkı savunulmayan, halktır. Tüm bu kurum ve STK’ların eksiklerini ve haksızlıklarını heryerde dile getirerek, halkın ufacıkta olsa daha iyi yaşam standartlarına sahip olması için bir emek harcamış olursunuz.

3- SOSYAL MEDYA’YI İYİ KULLANIN

Bu yazıya denk gelen, yerel gazete ve televizyon sahipleri biliyorum bu maddeye itiraz edecekler ve hatta küfür dahi edecekler ama doğruları yazmak, doğruları göstermek zorunda olduğum için gelecek eleştirileri umursamadığımı bilmenizi isterim. Yani konuya gelecek olursak. Zorla abone yapılmış, günlük 40 – 50 kişiye dağıtılan ve o gazete yapraklarının da esnafın kahvaltı sofrasına, sofra bezliği yaptığını, akşamları sadece, bugün kim ölmüş diyerekten, aramızdan ayrılanların izlendiği yerel televizyonlara verdiğiniz reklam bütçelerini direk çöpe atmış olarak sayılırsınız. Unutmayın ki, o mecraların sahipleride dahil 7’den, 70’e herkes sosyal medya kullanmakta ve gündemide oradan takip etmektedir. Bu gerçeği göz önünde bulundurarak, reklam harcamalarınızın %90’ı gibi bir rakamı dijitale harcamanızı tavsiye ediyorum. Yaklaşık 3000 TL vererek  yerel bir televizyonda yarım saat, bir saat nefes tüketip 100 kişiye ulaşacağınıza 3000 TL lik bir bütçeyi facebook’a vererek 100.000 kişiye çok daha kolayca ulaşabilir ve onların artık sizin bir takipçiniz olmalarını sağlayabilirsiniz.

4- İCRAATİNİZİ GÖSTERİN

Üstü kapalı başlıklarla, hayali maddeler sıralayarak seçilirsem bu olacak değil, adaylık döneminizden itibaren önemli aktivite ve projeleri hayata geçirmek için insanlarla bir araya gelerek el ele vermelisiniz. Sizin gayeniz milletin vekili olmak olduğu için bunları söylüyorum ama sizin gayeniz, sadece makam ve itibar kazanmaksa tüm bunları boşverin gitsin. Ama siz ben seçilsem de seçilmesem de Milletimin yanındayım diyorsanız, hazır fırsat elinize geçmişken, doğruları hayata geçirip, haksızlığın karşısında direnişinizi başlatabilirsiniz. Ki halk bunu gördüğünde zaten size istediğiniz mevkiyi layık görecektir.

Seçim döneminde birkaç ay insanların önünde eğilip, sonra istediğinizi aldıktan sonra sizi oraya getiren insanları tanımayacaksanız, şimdiden söylüyorum Allah’ın laneti üzerinize olacaktır. Çünkü kendi çıkarlarınız için haksızlık karşısında hep susan taraf olacaksınız.

Unutmayın ki, parada, mevkide, bu hayatta geçicidir. Haksızlık karşısında susup, dilsiz şeytan olmayın! Milletin vekili olun, Allah doğru olanın yanındadır.

Saygılarımla

Gökhan KARAOĞLU

CEO & Sosyal Medya Uzmanı

devamı

Pazarlama

Facebook’a Reklam Verirken Doğru Hedef Seçimi Nasıl Yapılır?

-

-

Özellikle 30 yaş ve üstünün yani ekonomik gücü elinde olan insanların çoğunluğunun 7/24 aktif olduğu mecra olan Facebook’a reklam verirken, verdiğiniz reklamın boşa gitmemesi için doğru hedef seçimi nasıl yapılır? sorusunun cevabını sizlerle paylaşmak istiyorum. Günümüzde internet üzerinden e-ticaret yapan veya yaptıkları işi ve yerlerini insanlara tanıtmak amacını güden kişi veya firmaların en az Google Adwords kadar etkili olan facebook reklamlarını verirken nelere dikkat etmeleri gerektiğini sizlere anlatmaya çalışacağım. Facebook reklamlarınızın geri dönüşünün yeterince sağlanması için dijital pazarlama segmentasyonunuza uygun şekilde hedefleme yapmanız gerekiyor. Gelin bu hedefleme seçeneklerine hep beraber göz atalım.

  • Konum ve Cinsiyet Seçimi

Facebook hedeflemesinde en temel seçim konum ve cinsiyet oluyor. Özellikle danışan firmanız tüm Türkiye’de veya dünyada etkinlik göstermiyorsa reklam hedeflemenizde bu seçimi yapmak ilk işiniz olmalı. Hedeflediğiniz konum seçiminden sonra, hedef kitlenizin yaşı ve cinsiyetini rahatlıkla seçebilirsiniz. Dil ile ilgili seçiminizi yaptıktan sonra biraz daha detay içeren diğer demografik özelliklerin seçimini yapabilirsiniz.

  • Detaylı Demografik Özelliklerin Seçimi

Detaylı demografi seçiminde Facebook sizlere çok güzel seçenekler sunuyor. Bunlardan bazıları Türkiye için kullanışlı değil. Örneğin etnik köken, ve politics Türkiye için verimli sonuçlar doğurmuyor. Relationship kısmı ile ilişki durumu seçilebiliyor. Evli, nişanlı bekar gibi seçimler doğru hedef kitleyi bulurken kullanacağınız kriterler arasında. Eğitim durumu olmazsa olmazımız. Work kısmında ise iş yeri ünvanlarına kadar hedefinizi daraltabilirsiniz. Benim özellikle eskrim reklamları için kullandığım seçenek ise parents. Burada aileleri ve sahip oldukları çocukların yaşlarına göre segmente edebiliyorsunuz. Bu da aslında çocuklara yararlı hizmet veya ürün sunuyorsanız onların ailelerine direk ulaşmak için kullanabileceğiniz en güzel yol oluyor.

  • İlgi Alanları

 

 

İlgi alanları hedefleme seçenekleri, Facebook kullanıcıların takip ettikleri sayfalara göre optimize edilmiş bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Çok geniş seçeneklere sahibiz. Örneğin ilgi alanları eğlence olan insanlardan tutun alışveriş ve iş hayatına kadar onlarca alan seçimi sizleri bekliyor. Özellikle ana kategori seçimine ek olarak çok detaylı alt kategorilere inme şansı da sunuluyor. Yiyecek içecek seçeneğinin altında, restoranlara ve sonrasında ise kafelere ilgi duyan bir segmentasyona bile ulaşmanız mümkündür.

  • Alışkanlıklar

 

 

 

Alışkanlıklar kısmında kullanıcı davranışlarına göre segmentasyon seçenekleri mevcut. Örneğin mobil kullanıcılarını seçebilirsiniz, hatta kullandığı markaya kadar özelleştirebilme şansına sahipsiniz. İhtiyacınız olan Apple ürünleri kullananlara ulaşmak ise, işletim sisteminden ios seçmeniz yeterli olmakta. Sadece teknik konular değil sosyal hayat ile ilgili seçimler de sizler için sunulmuş: tatile gitmeyi planlayanlar veya dijital ortamın çılgın oyun severleri gibi.

 

  • Bağlantılar

Bağlantılar kısmında daha önceden yarattığınız bir kitle ve bu kitle ile ilgili kişilere tekrardan ulaşma şansına sahipsiniz. Örnek vermek gerekirse sadece Facebook fan sayfanızı beğenenlere veya onların arkadaşlarına ulaşma şansına sahipsiniz.

 

Yukarıda da gördüğünüz gibi segmente ettiğiniz hedef pazarınıza ulaşmak için Facebook reklamları sizlere kullanabileceğiniz çok faydalı araçlar sunmakta. Bunlara ek olarak elinizde bulunan e-mail listelerini, Facebook id’lerini direk reklam kitlesi olarak seçebilir ve bu segmentasyon seçenekleri ile elinizdeki bu kitleyi daha rafine bir hale getirebilirsiniz.

Hedef kitlenize ulaşıp başarılı kampanyalara imza atmanız dileğiyle. Unutmayın aklınıza takılan sorular için aşağıda bulunan yorum formumuzu kullanabilirsiniz.

 

devamı

Pazarlama

Sitenizi Google’da Üst Sıralara Çıkarmak için 9 İpucu

-

-

Arama motorları şüphesiz ki web sitenizin ziyaretçi alması için çok büyük önem taşır. Sitelerden ürün satışının %40’ı Google gibi arama motorları sayesinde gerçekleşmektedir. Sizlerde sitenizi Google’da üst sıralara taşıyarak, firmanızın tanıtımını daha iyi yapmış ve satışlarınızı %40 oranla artırmış olursunuz.

Ayrıca, arama motorları sayesinde kullanıcılar doğrudan ürün almak için web sitesinin içeriğinden faydalanabilir. İşte arama motoru robotlarının web sitenizi beğeneceğinden emin olmak için kullanabileceğiniz 9 ipucu.

1. Yüksek bir yükleme hızına sahip olduğunuzdan emin olun

Yüksek yükleme hızı yalnızca SEO için değil aynı zamanda iyi bir UX için de çok önemlidir. Kullanıcılar içeriğin göz atmaya çalıştıkları bir web sitesinde gösterilmesini beklemekten hoşlanmazlar ve bu yüzden arama motorları web tarayıcıları da buna dikkat ederler. Sayfanın hızlı yüklenmesini; sunucunun daha hızlı yanıt üretmesiyle, sayfalandırma veya sonsuz kaydırma eklemesiyle, img etiketi için imgsrc özelliğiyle, kaydırırken resimlerin yüklenmesiyle, CSS ve JS komut dosyası boyutlarını düşürmeyle, stil sayfalarını veya komut dosyalarını yüklemeyle sağlayabilirsiniz. Sayfa yükleme hızını test edebilirsiniz. Daha genel bir bilgi edinmek için uygulamanızı değişik türde bağlantılarda test etmeyi unutmayın.

2. Sayfa işaretlerini takip edin

eyJ4MSI6MiwieDIiOjE3NzksInkxIjozMywieTIiOjEwMzUsInciOjE3NzgsImgiOjEwMDJ9

Sayfa işaretleri, web tarayıcılarına web sitenizin nasıl yapılandırıldığına dair bir fikir verir. Sayfa işaretlerinin e-ticarette en belirgin kullanım alanı, belirli bir bağlantıya tıklanmasına sebep olan ürünün kategorisini göstermektir.

3. Web sitenizde metin olduğundan emin olun

Metin, bilgisayarların ve arama motoru robotlarının toplaması en kolay türden bir bilgidir. Guardian veya New York Times gibi web siteleri çoğunlukla makale sunduğu için oldukça kolaydır, ancak ürün fotoğrafları içeren e-ticaret sitelerinde durum daha farklıdır. Her bir ürünün eşsiz benzersiz bir açıklaması olduğundan emin olmak gerekir. E-ticarette SEO’yu iyileştirmenin bir başka yolu da uygulamanızın güncellemelerini paylaşacağınız bir blog açmaktır. Uygulamanızda ne kadar çok metin olursa, web sitenizdeki içeriği toplamak ve paylaşmak o kadar kolay olur.

4. Uygulamanızın öncelikle mobil olduğundan emin olun

Mobil, bu günlerde web’te önemli bir platform. TechCrunch’a göre internet trafiğinin % 51’ini mobil cihazlar oluşturuyor. Uygulamanızın mobil cihazlara uygun olduğundan emin olmak için, web sayfanızın mobil, tablet, masaüstü veya yüksek DPI ekranlı cihazlara ayarlanabilmesini sağlayacak duyarlı tasarımlar uygulamanız gerekir.

5. Uygulamanızı PWA yapın

Aşamalı Web Uygulamaları (PWA), Google tarafından yerel uygulamaların web uygulamaları için sunulan yeni bir teknolojidir. Çoğunlukla, ayrı bir uygulama oluşturmak zorunda kalmadan daha doğal bir deneyim sağlayabilecek bir uygulama ve tezahür dosyanızın içeriğini önbelleğe alan bir JavaScript web kullanıcısından oluşurlar.

6. Resimlerinizi mümkün olduğunca küçük boyutlu yapın

Görüntüler, web’in en temelini oluşturuyor. Instagram, görüntülerin tek içerik olduğu bir platform oluşturan şirketlerden biridir. Görüntüleri kullanmanın dezavantajı, onları düzgün sıkıştırmazlarsa çok fazla alan ve bant genişliği kaplamasıdır. Tüm meta etiketlerini kaldırmak ve kalitesini düşürmek için ImageMagick gibi araçlar kullanın, resimlerinizi JPEG formatına dönüştürün (şeffaf değillerse). Bu sayede kullanıcı resime odaklanmadıkça yakınlaştırsa bile çıplak gözle farkı göremez. Ayrıca, resimlerin çok büyük boyutlu olmadığından emin olmak da gerekir. Taşınabilir cihazlarda takip edilen bloğunuza 15Mpx’lik bir fotoğraf koymanın bir anlamı yok.

7. Farklı dillerden çevirilere yer verin

Web arama motorları farklı dillerde içerik için farklı linkler koymanızı ister. Başvurunuz birçok farklı dilde sunuluyorsa, onlara giden yolları çevirmeniz iyi olur, örneğin:

https://www.my-website.co/products/t-shirts/fox-cool-designer – İngilizce versiyon
https://www.my-webstie.pl/produkty/t-shirts/lis-fajny-projektant – Lehçe versiyon

Buna ek olarak, sitenize hreflang etiketleri eklemek, web tarayıcılarına belirli bir kısayol sağlar.

8. Uygulamanız için site haritası oluşturun

A person holding a pen over an Coaching Illustration

Bir site haritası, uygulamanızda bulunan URL’lerden oluşan bir XML dosyasıdır ve bunu oluşturmak oldukça kolaydır. Bu işlem, arama botlarının web sitenizi taramasını basitleştirir. Ayrıca, her bir bağlantının ağırlığını veya arama motorları tarafından kontrol edilmesi gereken frekansı da ayarlayabilirsiniz.

9. Oluşturduğunuz içeriğin erişilebilir olmasına dikkat edin

Resimlere alt özellikler ekleyerek veya daha büyük sayfalar için içindekiler tablosu ekleyerek sitenizi bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Yapabileceğiniz bir diğer harika şey, ses ve video dosyalarınız için transkripsiyon eklemektir. Yani ses ve videolardaki metinleri yazıya dökmek. Önceden dediğimiz gibi, daha fazla metin, arama motoru botlarının web sitenizi dizine eklemesini kolaylaştıracaktır.

Bu dokuz basit ipucu sayesinde, web sitenizi arama motoruna kolaylıkla tanıtabilir ve sonuç olarak erişilebilirliğini, performansını ve alınan dönüşüm oranını artırabilirsiniz.

devamı

Pazarlama

Youtube Takipçi Kitlesi Oluşturma ve Artırma Yolları

-

-

Son dönemlerde dünyada olduğu gibi ülkemizde de meşhur olan youtuber olmak ve youtube kanalı açma modasını nasıl takip edeceğinizden ve kanalınıza nasıl takipçi çekebileceğinizden bahsedeceğim.

Toplamda 10 senelik bir geçmişe sahip olan Youtube, dakikada 300 saatlik içerik yüklemesiyle en çok ziyaret edilen ilk üç sitede yer alıyor. Dolayısıyla sadece kendi branşında değil, internetin en büyük kartelleri arasında elde ettiği itibarını muhafaza ediyor.

Günümüz internet aleminin içinde oyuncular, sporcular ve muhabirler gibi sadece Youtuber bir kesim de var. Özellikle son senelerde yaptığı güncellemeler ve içerik sağlayıcılara finansal desteğin önünü açmasıyla Youtube, içerik açısından yoğunluk, hacim ve detay bazında rakiplerini açık ara geride bırakıyor.

Fakat ilginçtir; Youtube, sosyal medya optimizasyonunda en fazla ihmal edilen platformlardan birisi.

Bu kadar güçlü bir platformun sosyal medya optimizasyonları arasında noksan kalmasına gönlümüz el vermedi.

Dolayısıyla buyurun:

Youtube’da kitle oluşturma ve arttırmanın yolları nelerdir?

Oyunun kuralları çok basit; Youtube’da viral olmak için videolarınızın daha fazla görüntülenmesi gereklidir. Diğer platformlara nazaran Youtube’da avantajınız daha fazla. Çünkü insanlar okumak değil, izlemek ve dinlemek istiyorlar, tiyatral bir gösteri bekliyorlar, yorulmak istemiyorlar. Yani makale-bloglar ile karşılaştırıldığında video-blogların yayın akışı açısından dolaylı olarak daha kayda değer olması ihtimaldir.

Son güncellemeler sayesinde pek çok sosyal medya platformunda içeriğin niceliğine nazaran niteliği önemsenir. Youtube’da ise nicelik-nitelik eşitliği vardır. Çünkü kanalınız bir günde 10 tane video ile 10 izlenme alabilir fakat 1 video ile 10 izlenme almak zordur. Dolayısıyla nicelik konusunda istikrarlı olun, en azından haftada 1 video girişi yapın. İstikrar ve çalışkanlık, her sosyal medya platformunda olduğu gibi Youtbe’da da mutlak başarıyı getirecektir

İzlenme oranının yükseltimesinin bir faktörü de abone sayısını (subscriber) arttırmaktır. Bunun en kolay yolu ise Youtube’un CTA’sı (aksiyon çağrısı) olan açıklama (annotation) eklemektir. Bu CTA modeli butonlar, tıklandıklarında izleyiciyi anında kanal abonesi yaparlar ve bir başka video’ya (yeni içerik) yönlendirerek abonenin memnuniyetini garantilerler. Tam anlamıyla başarılı Inbound metodoloji prototipi!

İstatistikler, annotations sayesinde bir kanalın %200’e kadar abone kitlesinin artabileceğini söylüyor. Tabi, ilk başta kullanılan annotation’ın verimini aynı başarı seviyesinde ilerletmesi beklenemez. Fakat her halükarda, annotation kullanmamak için bir sebep yok; aksine, kullanmanız için tatmin edici sebepler mevcut.

Fakat suyunu çıkarmamak gerekir. Stuffing, video bloglar için de geçerlidir. Tavsiye ettiğimiz Inbound metodolojisi yönteminde biz, kullanıcı deneyimini merkeze alırız. Dolayısıyla kullanıcıyı irite etmemek gerekir. Sayfanızın, videonuzun ya da kanalınızın optimizasyonu muhteşem olabilir ama siz kullanıcıyı rahatsız ediyorsanız, bütün çabalarınız boşa gidecektir.

İşte bir stuffing örneği. Emin olun; içerik beklentiyi fazlasıyla karşılayabilir fakat bu tarz bir stuffing sayesinde her zaman 1-0 geride başlayacaksınız. Ayrıca en son isteyeceğiniz abone kaybı da ihtimaldir.

Çok izleyiciye ulaşmanın bir yolu da izleyicilere, izlediklerini tekrar izletebilmek ve onlara yeni içerikler sunmaktır.

Fakat çoğu kişi, bir kanala abone olmadan önce tatmin edilmek ister. Dolayısıyla diğer içerikleriniz en az bir önceki videonuz kadar tatmin edici olmalıdır;  pek tabii ki daha iyi olması tercih edilir. Dolayısıyla video içeriklerinizin optimizasyonuna dikkat etmelisiniz. Kalite, CTA, süre vs. bunların hepsi önemli değerlerdir. Maalesef ki bu faktörler için kesin bir söylem oluşturulamaz, çünkü içeriğe göre sizden 45 saniyelik videolar da talep edilebilir, 45 dakikalık videolar da.

Bir başka unsur da etkileşimdir. Siz, video yayınlama botu musunuz? Yoksa içerik oluşturan ve bunun hakkındaki düşüncelerinizi dile getirirken diğer insanlar ile etkileşimde de bulunan kanlı canlı bir insan mı?


Aslına bakarsanız sosyal medyada iktidar olabilmenin yegane yolu, kendinizi izleyicinizin, takipçinizin yani kitlenizin yerine koymanız, kısaca empati yapmanızdır. Sizden ne bekliyorlar? Siz bunu ne kadar karşılıyorsunuz? Etkileşiminiz ne durumda?… Bu tarz soruları cevaplandırdığınızda başarının gelişi yakındır.

devamı

Pazarlama

2018 Yılı için 5 SEO Önerisi

-

-

Adının duyulduğu günden bugüne kadar birçok kritere sahip olan ve her geçen gün yenilenmeye devam eden SEO kriterlerinin 2018 yılı için 5 önerisini sizinle paylaşıyorum.

2017 yılı SEO anlamında oldukça etkileyici ve birçok değişikliğe yer veren bir yıl oldu. Google tarafından sunulan algoritmalar gün geçtikçe daha da güçlendi ve içerikleirn daha kaliteli bir hale gelmesini sağladı. Peki 2018 yılında bizleri nasıl bir SEO çalışması bekliyor? Bu yılın kriterleri arasında neler yer alacak?

Uzmanlara göre SEO teknikleri 2018 yılında daha çok optimizasyona yönelik olacak. Tüm uzmanlardan derlenen düşüncelere göre bu sene şu teknikler ön plana çıkacak:

 

1- Sayfa İçi SEO ön plana çıkacak

SEO bilindiği gibi iki kategoriden oluşmaktaydı. Bunlardan birisi sayfa içi SEO, diğeri de sayfa dışı SEO. Sayfa dışı SEO backlink ağırlıklıydı fakat Google artık bu konuda fazla hile yapıldığı için sayfa içi SEO’ya daha fazla önem vermeye karar verdi. Peki sayfa içi SEO’da hangi hususlar dikkate alınacak?

Meta Tagler: Meta tagler, sayfa içi SEO’nun olmazsa olmazı. Google 2017 yılının sonuna doğru yaptığı yeni düzenlemelerle bu konuya daha fazla eğileceğini belli etmiş oldu. Yani bu sene meta tagler konusunda başarılı olanlar, sıralamada da güzel yerlere gelebilecek.

Kaliteli içerik: SEO yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli konu içeriklerin kalitesidir. Bu sene çok fazla kalitesiz içeriğe yer veren sitelerdense, az ama öz içeriği olan siteler ön plana çıkacak.

Site hızı: Sitenin hızı kullanıcılar ve Google botları için çok önemlidir. Yavaş açılan bir siteye kimse girmek istemez. Bu  nedenle sitenin hızı da 2018 yılının değer kazanan konularından birisi olacak.

Görsel içerikler: İçeriğin güçlü görünmesini sağlayan görsel içerikler, 2018 yılında daha çok önem kazanacak. Özellikle video ve fotoğrafların özgün ve kaliteli olması durumunda Google’ın beğenisini kazanabileceksiniz.

 

2- Mobil Uyumluluk Şart

Günümüzde herkes akıllı telefon kullanmakta ve birçok site artık mobil cihazlardan trafik almaktadır. Bunun farkında olan Google da, mobil uyumluluğa sahip sitelerin daha fazla ön plana çıkmasını sağlayacak. Google geçen sene sitelerin masa üstü cihazlardan değil de mobil cihazlardan dizine aktarılacağını açıklamıştı. İşte bu nedenle bu konuda sıkı çalışmalar yürütmek gerekiyor. Peki mobil SEO’ya katkı sağlamak için neler yapılabilir?

  • Öncelikle sitenin mobil uyumlu olup olmadığına dair analiz yapılmalıdır. Bunun için çeşitli tarayıcı destekli programlar bulunmaktadır. Eğer bu testten uyarı alıyorsanız, sorunları gidermeye başlamalısınız.
  • Kırık bağlantılar bulunuyorsa bunları düzenleyin.
  • Oynatılmayan ve görüntülenemeyen içerikleri kaldırın.
  • Pop-up reklamları kesinlikle kullanmayın. Bu tip reklamlar kullanıcıları rahatsız etmektedir.

 

3- Sesli Arama

Sesli arama, günümüzde yeni bir SEO konsepti olarak gün yüzüne çıkmaktadır. Siri, Alexa ve Cortana gibi sanal asistanlar üzerinden yapılan bu aramalar son zamanlarda artış göstermektedir. Bu nedenle 2018 yılında sesli arama sonuçlarında ilk sıralarda yer almak için çalışmalar yürütmenizi tavsiye ediyoruz. Peki bunun için neler yapılır?

  • Yerel bir işletmeyseniz Google My Business’a kayıt olun.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri mutlaka kullanın.
  • Veri işaretlemesi kullanın.

 

4- SEM

Semantik arama mekanizması 2018’in en önemli konularından birisi olacak. Semantik SEO için çalışma yapacaksanız şu adımları izlemelisiniz:

  • Kapsamlı ve daha önce yazılmamış başlıklar hazırlayın
  • Arama yapan kişiye yardımcı olmak için daha fazla seçenek oluşturun
  • Kaynakları zenginleştirin
  • Makale içerisinde mutlaka uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanın.

 

5- BAŞKA NELER YAPILABİLİR?

2018 yılının başlıca SEO kriterlerini inceledik. Peki bunlar dışında 2018 yılında başka hangi hususlar ön plana çıkacak?

  • SSL Sertifikası kullanın.
  • Linksiz Backlink kullanmaya çalışın.
  • Sürekli olarak gündemi takip edin ve sitenin güncel kalmasını sağlayın.
  • Breadcrumb kullanın.

Umarım, başarıyla dolu bir yıl geçirirsiniz. Düşüncelerinizi aşağıdaki yorum alanında benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum 😉

devamı

ÇOK OKUNANLAR