Alışveriş dünyasından ilginç ve korkutucu bir istatistikle yazımızı açmaya karar verdik: Her yıl dünyada ilk kez üretilerek tüketiciye sunulan ürünlerin %95’ine yakını başarısız oluyor. Bu acımasız rakamlar ışığında, piyasaya sürülmeye hazır bir ürünün ambalaj tasarımı aşaması bir anda çok daha fazla önem kazanıyor; özenli ve başarılı bir çalışmayla rekabet avantajınız haline gelebilme potansiyeli taşıyor. Ürün seçimi söz konusu olduğunda insan, doğası gereği görselliği, işlevselliği ve kaliteyi önemsiyor. Özenli, düşünülmüş ve titiz bir tasarım sadece ürünü değil, markanın kendisini de tanıtıyor, bilinirliğini artırıyor ve algısını kuvvetlendiriyor. Öte yandan öncelikli amaç, müşterilerin dikkatini çekerek diğer ürünlerden ayrılmak ve tercih edilmek tabii ki. İşte şık bir ambalaj tasarımı yolunda size beş adet öneri…
Doğru Renk
Ambalajınızın renkleri çok önemli çünkü tüketicilerin yaklaşık onda dokuzu satın alma kararını yalnıza ambalaj rengine bakarak veriyor. Neyse ki farklı renklerin müşterilerde yaptıkları çağrışım bilgilerine sahibiz. Birkaç rengin çağrıştırdığı hislere göz atmak gerekirse, kırmızı genelde sevgiyi ya da güçlü duyguları sembolize ederken, sarı enerjiyi veya mutluluğu çağrıştırabiliyor. Turuncu çoğunlukla eğlenceyi, sıcaklığı veya kararlılığı, yeşil renk tonları sağlığı, doğayı veya parayı temsil ediyor. Mavi ciddiyeti, sükûneti, otorite veya erkekliği, mor ise yaratıcılık ya da gizemi çağrıştırıyor. Öte yandan pembe, tatlılığı, çiçekleri veya kadınlığı sembolize edebiliyor.
Çevre ve Nakliye
Ürüne göre ambalajın da değişkenlik göstermesi gerekir. Çok uzun raf ömürlerine sahip ürünler için ambalaj tasarlarken daha sağlam malzemeler kullanılır. Öte yandan son yıllarda yapılan yoğun bilinçlendirme çalışmaları sayesinde artık ambalajlar doğada daha kolay çözülen veya yeniden kullanılabilen malzemelerden yapılıyor. Ambalajınızın tasarımı aynı zamanda depolamayı ve taşımayı kolaylaştıracak şekilde, örneğin birbirine kenetlenerek daha az yer kaplayan şekillerde olabilir. Öne çıkmak önemli olmakla birlikte, ürününüzün bir perakende ortamında nasıl gösterilebileceğini akılda tutmak da çok önemlidir.
Açıklık ve Netlik
Müşterilerinizin ürününüzü almaya yalnızca birkaç saniye içinde karar verdiğini, en iyi ihtimalle kısa bir süreliğine ambalajın üstüne bakarak üstündeki birkaç kelimeyi veya cümleyi okuyarak satın almaya karar verdiğini hepimiz biliyoruz. Ambalajın üstünden müşterinize seslenirken basit bir dili kullanmanın ötesinde, tüketicinin ona ne sattığınızı anında anlayabileceği ve satın almaya kolaylıkla karar verebileceği bir diliniz, anlatımınız ve netliğiniz olmalı.
Şeffaflık
Ambalajınızın bir kısmının şeffaf olması ve ürünün gözükmesinin, satın almayı önemli ölçüde teşvik ettiğini gösteren çok sayıda araştırma bulunuyor. Bir ürüne daha önceden aşina değilseniz nasıl göründüğünü görebilmek tüketiciye bir güven vererek satışları büyük ölçüde artıracaktır.
Siz de ürününüz için iyi bir ambalaj tasarımı yaptırmak; markanızın kimliğini doğru yansıtan, tüketici ve doğa dostu, işlevsel, çekici, dayanıklı, kaliteli, rakiplerinden ayrışan ve nihayetinde satışlarınızı artıran ambalajlar tasarlatmak istiyorsanız,